هک وکرک
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
هک وکرک
نوشته شده در 26 مرداد 1391
بازدید : 1475
نویسنده : آرمان حسيني

 

ابتدا می پردازیم به معانی این دو کلمه،هک در لغت به معنی سوراخ کردن است و کرک یعنی شکستن ،تقریبا با همین کاربرد در کامپیوتر معنا پیدا می کند. هک درکامپیوتر و دنیای اینترنتبه معنای نفوذ به سیستم یا نرم افزارمی باشدوکرک به معبای شکستن قفل نرم افزار ها می باشدو معمولا کرکر ها نیز کسانی هستند که به دنبال یافتن راه هایی برای استفاده از نرم افزارها ی قفل دار می باشند.امروزه حتی این عمل بقدری عادی شده کهبه جای واژه ی سریال نامبرگاهی کرک نامبر استفاده می شود.واینجا ما ترفندی را یادمی دهیم که برای یافتن شماره ی سریال نرم افزار های مدت دار یا قفل داری که ازروی اینترنت دانلود یاتهیه می کنیم ،وآن این است که در یکی از متورهای جستوجو نام نرم افزار و عبارتcrack number  و free download را بنویسید.

به همین سادگی می توان تفاوت هک وکرک و هکروکرکر را دریافت ،اما اینکه هکرهاوکرکرها چگونه افرادی هستند جای جای سؤال است.کاربران کامپیوتر هکرهارا افرادی موذی ومخرب می باشند،اما این موضوع گاهی درست است وگاهی اشتباه .

هکرها،نرم افزارنویس زبده می باشند،که ازبهره ی هوشی ودقت بالایی برخوردارند وبااستفاده از حفره های امنیتی وباز سیستم به آن نفوذ می کنندو می توانند از آن اطلاعاتی برداشته یا آن را دستکاری کنند.اما این که هدف آن ها از این کار چیست ما نمی دانیم گاهی افرادی سودجو با اقوا کردن،آن هارابه اعمال نادرست تشویق می کنند،مانند جابجاکردن حسابهای بانکی و......هر کامپیوتر دارای چندین گذر گاه به منظور ردوبدل کردن اطلاعات می باشدهکر هابا خواندن این اطلاعات ،پی به اطلاعات خاص کامپیوتر می برند.

البته برای مقابله بااینگونه اعمال نیز راههایی وجود دارد مثلا گذاردن سیستمهای رمز گذار،برای ناخواناکردن اطلاعات ویا خارج کردن سیستم بانکی از شبکه ی مخابرات و.....

هکر ها انواع مختلفی دارن که بعدن به آن ها می پردازیم:هکرهای کلاه سفید ،سیاه،خاکستری وصورتی.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: